gomorgon! - lastträning igår

är de bara jag som tycker det är så sjukt skönt att vakna tidigt?
eller de är inte skönt att vakna att måsta dra sig ur sängen.. men jag menar när man lagt sig tidigt sedan kan man vakna tidigt utan att vara trött och slipper stressa.
som nu tex. jag la mig 10 igår tror jag och nu kunde jag vakna utan problem halv 7.
jag tänkte iaf berätta lite om igår som inte jag hann då jag ville lägga mig tidigare.
iaf drog jag till stallet vid 17 tiden. frida hämtade mig sedan åkte vi vidare och hämtade emma, vi lämnade sedan henne vid hennes stall, sedan åkte vi vidare mot vårat.
sedan tog vi in våra hästar, mamma var ju inte med så brunis fick stå kvar i hagen.
jag borstade bella och frida hima sedan gick vi vidare mot ridbanan.
där tränade jag bara lite övningar som att flytta bakdelen, framdelen, skicka ut osv (från marken alltså)
skulle även prova skänkelvikning men de gick inget vidare.. ;s
sedan provade jag lite lös och de gick super. hon sprang efter mig som att hon inte hade gjort något annat.
jag tränade också lite att hon skulle kunna stanna på samma plats och jag gick iväg sedan skulle hon kunna komma när jag ville att hon skulle komma och där var de inte heller något problem.
sedan lekte vi lite när vi sprang fram och tillbaka, och sedan skulle hon stå stilla medans jag tog satts och hoppade upp och hon stog bara som ett ljus ! 
sedan gjorde vi inte så mycket mer än att jag red lite med halsringen vilket inte gick såå bra, hon har en väldigt lång bromssträcka.. vilket är tråkigt då man då aldrig kan göra nästan något annat än att skritta. men de blir bättre.
sedan gick alla tillbaka som var på ridbanan till carina.
och då skulle carina börja lasta floie och hon gick bara in på den högra sidan men inte på den vänstra så ja..
sen lastade frida hima lite och när frida blev lite arg på henne gick hon in direkt.
och sedan var de min tur då. jag hade förväntat mig ett 45 minuters jobb som de brukar vara men.. 
det tog väl 10 tillsammas på båda sidorna. inget bråk eller något. sedan fick hon lite godit då hon väl stog där inne!

älskar min häst, mer än något annat! 


Kommentarer
Postat av: matilda

Hej!

Skulle bara tipsa om en liten tävling som jag har på våran blogg där du kan vinna din favorit bild utskriven på A4 fotopapper.

Skicka bara din favorit hästbild till [email protected].

Eller kolla in här: http://teampf.blogg.se/2012/january/bildtavling.html#comment



Lycka till! Kram Matilda (:

2012-02-10 @ 15:24:57
URL: http://teampf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0