stall lördag!

var bara en sväng förbi innebandyn idag, eller jag vi var där ett tag sedan gick vi hem.
hemma fanns inget att göra så körde till hästarna, tänkte att några små tjejer skulle få rida. men dom var inte hemma så vi red ut i stället på byn, vi var typ ute i 2 timmar.
sedan körde vi hem med våran snygga skoter igen, körde lite för snabbt så lådan hoppade ut. hihi.
vi käkade tårta sedan glodde vi lite film, käkade middag sedan körde vi tillbaka till stallet.
efter ett tag komme pappa med transporten sedan körde han hem med skotern, för att han gatt ju lämna bilen.
då hämtade vi in hästarna borstade lite. jag satt bara på bella repgrimma & grimskaft medans mirre sadlade.
sedan red hon runt huset i djupsnön medans jag lasttränade. det gick inte lika bra idag som i förrigår,- till en början men islutet gick de riktigt fint!
ibörjan gick hon bara in halft i transporten och gick ut lika snabbt och drygade så där som vanligt.
någon gång ibland gick hon in helt men bakade lika snabbt.
jag fortsatte (på höger sidan alltså) och tillslut gick hon in och stannade längre, då tänkte jag stänga bakom henne och lasta in brunis. men just då jag skulle sätta i "piggen" hålet. alltså då jag skulle sätta fast baklämmen då började hon backa och baklemmen fastnade så hon fick lite pakik och kastade sig bakåt så baklämmen vart sne. hon gjort inte sig inna utan hon fick bara panik.
för att hon inte skulle bli "räddare" än vad hon var för just den sidan bad jag henne gå in igen, hon gick in halft och höll på så ett jävla bra tag. en gång gick hon in helt, men backade så klart sedan. men jag blev ändå nöjd och bytte sida. andra sidan (vänster) gick inte lika trögt utan hon var inne efter ett tag klappade henne lite och sedan bad *jag* henne backa innan hon själv gjorde det.
sedan prövade jag höger sidan en gång till, och mirre öppnade dörren därframme och stog där med brunis och skulle se om hon gick in då hon såg brunis. och jajemensan då var hon inne och ville inte gå ut. men backa skulle hon göra ändå. sedan skickade jag in henne, sen ut, in sen ut. sedan stängde hon framdörren och gick iväg med brunis. då var det som att hon hade förstått att de inte var så läskigt i transporten och jag kunde skicka in henne utan problem och hon backade inte heller.
andra sidan (vänster) gick som vanligt bra och hon gick så lugnt på och väntade tills jag ville att hon skulle backa!
sedan berömde jag henne med att knyta fast andra änden grimskaftet i repgrimman och galopperade lite på vägen. galoppera är ju de bästa bella vet så de uppskattade hon verkligen. klappar & pussar fick hon ju förståss också.
brunis därimot ville inte gå in förns jag pickade honom på rumpan med spöt. 
använder mig aldrig med spö godis eller liknande på bella.
utan brunis är så jävla stor & stark och har ingen respekt för varken mig eller grimskaft flärpen, så ett spö som jag petar honom på rumpan med är de ända han lyssnar på.
brunis har de där kallblods tempramentet.. ;S
sedan kände vi oss nöjda så vi gjorde iordning hästarna i stallet för hagen, med täcken osv sedan packade jag ner grejerna inför imorgon.
för imorgon drar jag till storuman för att träna för dressyr tävlingsgruppen !
sedan la jag in spån i transporten. satt fast grimskaft. sedan kom pappa tillbaka med skotern och körde sedan hem transporten och vi skotern.
så nu måste jag sova så jag tar mig upp kvart i 8!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilken söt bild! :)

2012-02-12 @ 09:00:44
URL: http://teamsundlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0