dagens ridpass !

dagens ridpass gick sådär. blandat. som jag sagt så kan jag verkligen inte rida utan tränare då jag blir så arg. eller asså jag kan verkligen inte. iaf så gick passet bara ut på formen, som jag nött på i flera månader nu och de är nu som jag börjar få bukt på den. ibörjan idag gick de inte alls så bra men efter hårt arbete gick hon i en låg form I TRAV? hur awesome är inte de? då de är det jag typ försökt få fram i flera månaders arbete och äntligen börjar vi komma igång till den riktiga dressyr träningen. fick riktigt fina skänkel vikningar idag också! men jag tränade inte så mycket på de då jag la ner all min fokus på formen. bella är så sjukt jävla stel i vänster varv så jag la mest ner tid på de varvet för att komma upp till samma "nivå" som de högre. då den är på ett snäpp högre nivå. eftersom hon är mjukare då i höger går de att jobba mer med henne och hon sänker sig lättare! så vi tränade som sagt mer på de vänstra och tillslut fick jag ha höga händer för henne och hon gick så fint så.
gick som en dröm i de högra vill jag lägga till. ni som är dressyr ryttare och har era fantastiska hästar skulle säkert säga att min häst var en skit häst när ni väl red henne. men hade ni varit den som ridit henne från att springa som en kamel till att ha en någorlunda form i trav, och ett mycket lägre huvud i galopp. ja då hade ni tyckt att hon var världens underbaraste som jag gör! <3
de har tagit lång tid, men hon är så svår riden om ni frågar mig när de gäller den grejen. men samtidigt så jävla lättlärd.

en gammal bild på outfiten jag/hon bärde idag. jag hade andra kläder. men jag fick ingen bättre bild för min telefon vill inte samarbeta med min dator. så de fick bli den här. på schabraket finns en svart passoal som jag då matchade med svarta lindor. red inte på hack heller. och jag hade ju min nya sadel.
och jag kan säga att så där som de syns på bilden gick hon inte idag. där ser hon ut som en lat padda som la sig i handen. vilket hon gjorde jävlit mycke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0