ny häst i stallet! och nu slagnäs!

har inte bloggat idag och anledningen till det är väl först och främst för att jag inte har orkat. sen har jag inte som haft tid heller.. vid 11 tiden vaknade jag och låg ett tag i sängen. steg upp vid 12 och klädde på mig osv. vid 13 mötte jag upp alina och vi gick ner mot idrottn och kollade på fotbollen som fortfarande var igång där. var där vid 14 tiden och hann bara vara där i 5 min kanske tills mamma ringde och sa att den nya hästen hima hade kommit. så jag stack hem och käkade som jag inte hade gjort än sen for alina hem och jag till stallet.
först fick jag stå och hålla i ozzy helenas häst som hade fått följa med i transporten för att hima skulle gå in. sen åkte helena hem med ozzy. då fick jag gå in till hagen och hålla i bella, och mamma i brunis, så frida kunde he in hima i den lilla hagen som vi/dom hade bygt innut i våran hage för att hima skulle stå där någon dag så vi fick se hur dom beteede sig. hima brydde sig inte ett skit utan stog bara och åt. däremot bella bokstavligen och hoppade upp och ner stegrade sig skrek och höll på,. brunis fick sig nå riktiga sparkar också av bella.
hon är så sjukt dominant när de gäller andra hästar, eller hästar över huvud taget. men när de gäller människor har hon sådan jävla respekt och lyder nästan alltid.
nog om de for jag hem efter ett tag då jag höll på att frysa kroppen av mig.
har försökt få tag i nån att va med hela jävla dan men ingen har typ kunnat. alina skulle till råstrand så hon kunde ja int heller va me. så jag har pratat med minmei och jag ska snart sticka till hon i slagnäs vilket ska väl bli roligt.
så nu ska jag packa några grejer & käka så får vi se om de blir nå mer update ikv!

saknar ändå mitt blonda hår lite.. ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0