stallet, och en otrolig smärta!

mamma väkte mig vid halv 1 tiden för att vi skulle fara och mocka vaknade upp med en otrolig smärta i min handled och då menar jag en otrolig smärta. hade nog sovit på nått konstigt sätt.
iaf kom vi till stallet, först gatt vi he in en ny bal i hagen jag kunde inte hjälpa till så mke då jag inte är till så stor hjälp med en arm så jag busade med smilla ist. sedan mockade vi osv tog där efter in hästarna och bara myste med dom och så borstade och matade dom med morötter.
lärde även bella puss på komando hon fattade de efter typ 3 försök. så jävla lätt lärd. brunis därimot fattade ingenting och stog med sitt ben ihop vikt vid magen som han brukar göra för att få godis. han tror nemligen att han är en duktig cirkus häst då han böjer på fram benet och her hoven vid magen om ni förstår hur jag menar.
jag for sedan hem vid halv 4 tiden för mamma och annika skulle ut och rida. annika fick ta bella för jag kände ingen ork till att fara ut i snö ovädret eller trottsa min onda handled. och jag kan säga att jag har så mycke ondare nu än i morse tror de inte var så smart ide att mocka.. eller busa med smilla..
bella då hon fått nått gott.. förstår mig inte på den där hästen ibland. så jävla söt!
ni som inte vet så står bella och suger så här på sin tunga då hon fått nått gott. hon kan även göra de då hon tex varit törstig länge och får vatten. hon är så jävla söt lilla snöviten min!

Kommentarer
Postat av: Stella

Haha vilken häälig bild! :D

2012-01-06 @ 19:08:26
URL: http://ponnyhopp.wordpress.com
Postat av: Linda Berggren

Hahha vad roligt, jag har hört att det går i arv, dom vill få ut så mycket av maten som möjligt liksom! :) <3

2012-02-27 @ 12:38:28
URL: http://berggrenlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0