18.05

kom hem för några timmar sedan, under den tiden har jag bråkat med min telefon och dator som inte vill sammarbeta alls med varandra. så det har tagit några timmar att försöka få in några bilder som fortfarande inte kommit upp på datorn. och det gör mig så sjukt jävla förbannat less så de inte är sant.
ja.. över det så sitter jag och väntar på mat iaf, har inte ätit sedan vid tio då hovslagarn verkade och skodde om bella. ja då åt jag en korv i allafall. bra djur vän jao jao. nä men vem bry se kossan ä ju redan dö.
nä men efter middagen ska jag nog upp till bella igen, var ju där i förmiddags då hon skoddes.
for då efteråt med halsring på henne upp till ridbanan vilket gick jätte bra. tränade lite NH innan från marken då hon var riktigt riktigt stessat då NÅGON LÄMNAT DEN STORA NATURHÄSTEN BOLLEN PÅ RIDBANAN!?
så det var som att få börja från noll då hon gått så lugnt och fint från stallet till ridbanan i halsring och sen bli hon som ett ånglok då hon ser den där jävla bollen..
så jag släppte henne lös först och kastade in bollen i corallen lät henne då springa runt lite tills hon stannade vid grinden då gick jag fram till henne och stannade några meter innan och kallade på henne hon komme sedan tränade vi lite "tafatt" vilket hon tycker är riktigt roligt, sedan även lite bakdelsvändningar lös och bakningar då jag vickar på fingret.
sedan satte jag mig upp och red på volten, då i halsring. red mest bara i skritt och lite trav.
sedan skulle jag pröva trava några meter på hemvägen och se om hon stannade även om hon inte hade något huvulag och visst gjorde hon det.
så nu efter middagen tänkte jag rida ut i halsring, men då kommer jag även ha repgrimma, hackamore eller något liknande som nödstopp då man inte kan lita på henne till 100. visst stannar hon men hon har ganska lång bromssträcka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0