de bästa ridbyxorna i världshistorien?

saknar mina ridbyxor mer och mer för varje dag som går. och de är inte så att jag bara kan beställa hem ett par nya utan dom finns inte att köpa länge plus att de inte är de billigaste heller.
hade ett par svarta ridbyxor från jacson som jag fick då jag kanske gick i 3an (?) de var säkert väldigt pösiga och långa då på den tiden, då jag nu fortfarande kan ha dem. dessa ridbyxor blev snodda på malå ridklubb utav en brud som jag då visste vem det var. nu har jag ingen aning om längre. de var väl kanske borta ett år? minns inte riktigt, men jag fick iallafall tillbaka dem med lite självgjorda hål och sådär.
och sedan dess har dom hållit, tills den dag som var för några månader sedan i november då jag red omkull med bella och skadade knäet och fick hjärnskakning då doktorerna var tvungna att klippa sönder mina ridbyxor för att få av mig dom utan att skada mig mer. jag var för drågad då för att kunna slå ner dom som jag hade gjort vid "nyktert" tillstånd då ridbyxorna var mina favorit ridbyxor och finns inte heller att få tag i längre. men jag minns iallafall att jag skrek åt dom att dom fan fick betala nya och hur jävlar vad jag grät då dom började klippa..
fick 2000 för det iallafall vilket inte blev några nya ridbyxor alls utan en säkerhetsväst som använts 2 gånger på ett halvår och en förliten ridhjälm som såg ut som skit..

jag vet inte vad som gjorde dessa ridbyxor så speciella men deras kvallite var den bästa man kunde få tag i alltså, tänk er att ett par ridbyxor kan hålla i från att jag gick i 2an/3an tills jag går i 7an och de har använts nästan alla gånger jag ridit. är inte det sjukt ? 
sen har ni tänkt på att alla "helskodda" ridbyxor bara går igentligen inte längs hela benet utan bara "halva"
dessa ridbyxor är helskodda vilket är så jävla bra då man inte alltid rider med ridstövlar eller ridsockar, och då ser det ju fan sjukt ut om skoningen bara går ner efter halva benet?
Ridbyxor - REA! vecka 18-24 Vävda Helskodda Ridbyxor "Mary" fr Jacsonen ful produkt bild på dem, hittade inte i svart.
men här är någon jag hittade på min dator från tiden jag ägde macken!



Kommentarer
Postat av: mona

Härligt me dålig reklam för mrk?!

2012-05-19 @ 09:36:27
URL: http://turossi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0