hopptävling 120520

gud vad roligt vi hade idag ändå även om vi inte fick de bästa platserna.
hade ställt in mig på att rida två klasser 80 men det var tydligen 80 och 90 men det struntade vi i då vi vet att de klarar ju hon galant.
så då första klassen var en LD -10 alltså en 80 klass som gick så jävla bra jag var så jävla nöjd men då slarvade ju jag på sista hindret då det var två hinder ungefär brevid varandra och jag minns inte vilken av dom det var men just i sista sekund kom jag ju på att det var den vänstra och då var redan bella så nära och vi båda var ju så osäkra så hon svängde åt sidan i stället, så det var ju inte hennes fel utan bara jag som slarvade. men jag visste ju att om jag tagit ut svängen mer och vetat var jag skulle hade hon ju varit fel fri. men efterson det var en clearround så frågade dom ju om jag ville rida banan en gång till som sista försök för att bli felfri. men det ville jag inte då jag ändå skulle rida en klass till och ville spara på bella.
jag var super taggad inför nästa klass och jag kände att det var igentligen bella också, men något var det. redan inne på framridningen var det något.
och då var det ju en LD alltså en 90 så redan i starten, i galoppen kände jag att de inte skulle gå det var något med henne, hon rev start hindret, sprang in i en stolpe, rev ett till, vägrade, och sedan hoppade hon två felfria hinder och på målhindret rev hon igen. så jag blev utesluten.. riktigt tråkigt.
men jag vet att det var något. det var inte så att hon inte "ville" utan när jag komme ut så skakade knänen på henne och det var något jätte fuffens med hennes framben som det fortfarande är nu när vi ändå har kommit hem och allt. nu står hon i sin hage här hemma iallafall med lindade ben osv. vi får se vad det blir med det där om det inte går över...
men förövrigt så har det gått ganska bra idag, och jag lever fortfarande vidare på känslan av första klassen vi red. så jävla fint hon gick alltså. men gå gatt jag ju klanta mig..
fick jätte mycket beröm utav andra ryttare som red, sedan hakan dom hängde då dom frågade hur gammal hon var och jag sa att hon var 19 ;)




tyvärr vart det inga hoppbilder, bara några suddiga dåliga plus en video på andra klassen vilket jag inte alls vill visa ;S


Kommentarer
Postat av: Carina Nilsson

Du ska verkligen vara stålt över Bella, och framför allt över dig själv. Ni var ett super team.

2012-05-20 @ 23:51:11
URL: http://dunderhastarna.blogg.se/
Postat av: ida hedlund

jag är JÄTTE stålt över bella, hon är ljuset i mitt liv! :)

2012-05-21 @ 11:11:19
URL: http://honbahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0