veterinär besked

puuuff... nu kan jag andas ut.. sitter nu på skolan och mamma ringde precis. hon hade pratat med veterinären och hon hade sagt att det var lugnt med bella.
när vi var och tävlade hade ju bella fått en bom på knät så det var troligen därför bella hade lite små ont, och skakningarna hon hade i frambenen var på grund utav att hon var stessad. veterinären sa det att det var lugnt.
hon haltar ju inte något utan det var bara en överanstränigning i första klassen så hon orkade inte riktigt i andra plus den där knäsmällen hon fick.
sen sa veterinären att jag skulle gärna börja hoppa bella mer regelbundet. då jag nu bara hoppar henne några gånger i månaden,- högre hinder. och ist hoppa 2 gånger i veckan ungefär lite lägre hinder. för att stärka upp de muskler som behövs. och kanske bara rida en klass på tävling i början för att slippa överansträningningen då hon ger allt första. som hon nu gjorde och hade inget kvar att ge andra. för hon är ändå 19 år och har inte allt som krävs.
men nu lite här i början kommer jag bara skritta henne, sedan ska frida och mamma få kolla när jag springer med henne och se om dom ser något.
hon har ju inte varit hallt, utan det ser bara lite "konstigt" ut när hon går, eller det ser stelt ut i knänen kan man säga. så om hon skulle börja hallta skulle dom åka upp och titta henne.
men jag tror vi har klarat oss ! :) ♥
ikv har jag iallafall fotbollsträning så vi får se om jag pallrar mig till stallet eller inte, förmodligen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0