måndag och höstlov

ååh, så himla skönt med lov. en hel vecka som man egentligen nu skulle kunna sitta på skolan och dreggla på bänken, men istället är i fria en hel vecka.
visst, inte så länge men bättre än inget. har varit lite off ifrån bloggen under helgen men vi har haft besök här ifrån sorsele, frida & carina så jag har som velat lägga tid på annat än att sitta och blogga.
i lördags var vi på hopptävling på SRK, många fina ekipage, men de är mycket man stör sig på då man kommer ifrån Sorsele Western Riders..,
Bella har även fått nya rosa boots till hagen då hon trampar sig så mycket nu när hon har fått på sig brodd.
brunis har blivit riden av mig för frida i helgen också, två gånger vilket faktidkt gick bra! igår innan Carina och Frida skulle åka tillbaka till Sorsele så tog jag och brunis ett pass här på åkern med frida i mitten, jag ställde lite krav på honom vilket gick bra, annars brukar brunis bli ganska förbannad då man ställer krav på honom men vi försökte behålla lugnet. jag slipade på hans skälkelvikninar som jag aldrig har gjort någon gång förut, och den där hästen har fan gömda talanger. han är otrolig.. jag blir helt paff.

bella har även blivit tömkörd av carina och mamma två gånger, den första gången gick de inte så bra, men de gick mycket bättre igår då vi ändrade på tömmarnas placering lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0