träning ikväll

komme hem ifrån skolan vid 3 tiden ungefär, stack då ut med brunis på en liten tur.
alltså komme jag just innan för dörren efter att ha varit ute med brunis en sväng. eftersom min mamma ramlade av brunis i april någongång och skadade ryggen har hon inte kunnat rida brunis på mer än ett halv år.
nu när vi flyttat hit till skellefteå för bara 2 månader sedan så har hon börjat sitta upp lite granna på honom, varit ute på skritt promenader och bara ridit i skritt.
så han har alltså stått stilla i stortsett enda sedan dess. men jag har varit ute med honom lite grann..
men eftersom jag inte har så mycket tid till hästarna nu förtiden, så har ju all min "stalltid" gått till bella.
för även om jag har 2 hästar så kan jag fortfarande välja mellan dom vem som jag lägger ner mest tid på.
dock så skulle jag aldrig kunna välja bort någon. men ni förstår hur jag tänker.
dock så har jag ju haft tid under sommaren som jag nu ångrar att jag inte la ner på honom då, men jag vet inte varför de blivit så. men iallafall var jag ju nu ute med honom en sväng och han var väl som vanligt då man rider ut själv med honom. het, vill springa hem, fattar inte att de är jag som är boss, fattar ingenting.
så jag tränade idag bara i skritten lite att han skulle stanna då jag ville det på små singnaler.
vilket faktiskt inte funkade så bra, men jag gav mig ändå då han gjorde rätt. 
fattade två galopper idag också, vilka han tog. dock en okontrolerad galopp från min sida. menmen.

ikväll är det träning för min och bellas del i hjoggböle iallafall. Lina följer med, med kameran sedan ska mamma låna Jennifers kamera också så det lär nog bli bilder här senare ikväll.
vi får höras mera då, nu ska jag käka! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0