update/taggad

har inte bloggat här på ett tag, de är inte så att jag inte har ridit eller så för det har jag. 
jag har bara ridit för mycket för att ha någon ork över att blogga till.. nä men nästan iallafall.
just nu så har jag fotbollsuppehåll känns lite tråkigt då jag just börjat spela med burträsk, men konstigt nog känner jag ändå en lättnad av något slag. det passade in bra, de kändes skönt. rättare sagt.
jag hade ju annars fotbolls täning 3 gånger i veckan och de motsvarade att jag hade 4 dagar till att rida bella. men då kommer jag hem med skolbussen vid halv 5 tiden, och jo då har man läxor med sig. och inte hinner man med att rida sin hästa varje dag då. då det blev i princip inte så mycket tid över att rida.
vilket faktiskt tog väldigt mycket i hjärtat på mig av att se min häst trampa runt i hagen och vänta på att jag ska komma och ta ut henne i friheten.
för bella så betyder det allt att få komma ut och få galoppera, de är ju det bästa hon vet. och att få stå i hagen en dag är kanske de tristaste som finns, som andra hästar kanske tycker kan vara skönt ibland.
så just därför passade det bra att det blev fotbollsuppehåll. har försökt, försökt iallafall att rida bella varje dag nu.
kanske inte har ridit henne så speciellt hårt men. 
vi har varit och premiär-hopptränat i hjoggböle, vi har ju inte hopptränat på huuur länge som helst.
mimmi har även sagt att hon kan hjälpa mig att få igång bella igen, vilket känns jävligt bra! skit jävla roligt. behöver verkligen någon nu som hjälper oss tillrätta.
bella var hur som helst på tårna, blev man förvånad (?) taggad som vanligt. kanske lite över taggad, men jag klagar inte.
vi har även haft en lite photoshoot jag och lina i veckan kan bomba in med bilder senare då hon skickar dom.
lite mer update ni som inte "hängt med" så har ju lina flyttat in sin varmblods kille till oss här.
så jag kan lika gärna säga det nu att de är nog också därför jag börjat bli lite mer motiverad då man har någon att rida med och sådär. de är inte så jävla kul att hänga runt med mamma i stallet varje /jävla/ dag.
sedan idag var vi ute på en liten ridtur och bella var som en tickande bomb.
och den där bomben försökte jag få att sprängas men hästjäkeln går ju aldrig att få trött.
ursäkt språket, men hon är som en gud. tillslut satt jag bara i sadeln och skrattade åt henne, hon skrittar inte en sekund. visst det kan vara jobbigt i längden att hon bara trippar och far, men inte fan ska jag klaga. jag kommer aldrig göra mig av med den där hästen och jag vill njuta av varje sekund vi har kvar framför oss, för hon är ändå 20 år gammal nu, och om hon är så pigg fortfarande så klagar jag inte! för då vet jag att vi har många år kvar framför oss! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0