Barbacka

Gud så fint väder idag.
Vi har haft så otroligt bra väder se senaste dagarna!
Sol och plus grader i "kalla" norrland.
Idag då jag komme hem ifrån skolan så bytte jag bara snabbt kläder och sprang ut i stallet.
Var på riktigt bra humör trotts huvudvärk.

Men då skulle dock Kozca göra så att jag blev på då dåligt humör då jag just hade hämtat henne ifrån hagen och skulle gå in, då bara drar hon iväg i stallgången och springer in i Bellas box. 
Jag hatar då hon gör sådär. Det är bara som att det slår om i hjärnan på henne och hon bara flyr ifrån "de läskiga"
Det är i det tillfället när hon drar iväg som jag bara vill ta tag i hennes öra och rycka lite grann. 
För att dra i grimmskaftet bryr hon sig inte ett skit om.
 
Men jag sket i sadeln idag. Vi red lite i djupsnön och sedan gick vi till ridbanan. 
Hon var lite stressad till en början men det var nog för att jag fortfarande var sur på henne.
Men sedan kunde jag göra annat än att bli glad då hon släppte till och vart så fin på banan.
Vi fick en sån fiiin galopp i höger varvet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0