Inte haft tid

Tiden är för dyrbar.
Det är något som jag har börjat förstå.
Jag har inte tid till någonting annat än hästar längre. 
hästar, hästar, hästar är de enda som står på schemat nu för tiden.
Jag har ju valt det själv och jag tyckter ju att det är roligt att hålla på med hästarna. Men jag vill även ha tid till annat. Folk frågar mig hela tiden om vi ska hitta på något, om jag ska med på fest eller liknande. Men jag har helt enkelt inte tid. Hinner vara med någon kanske 1 gång i veckan om jag har tur. Men då är det alltid någon häst jag måste skjuta åt sidan.
 
Det har hänt rätt mycket de senaste dagarna. 
Kozca är riktigt jobbig i hanteringen! direkt jag ställer ett krav på henne ifrån marken så låser hon nacken och sticker. DIREKT. Så jag kan inte använda repgrimman i överhuvud taget, utan det tränset som jag får ha på henne med ledrep. 
Sedan så går hon inte på transporten, så Maritna har varit här och tränat lite NH med henne. Men då stack hon bara ca 5 gånger vilket var typ rekord på minst gånger.
 
Sedan har Johanna varit här i helgen. Och vi har åkt med kozca i lördags till Gummark.
Där tränade jag och Kozca dressyr för Marc. En Grand Prix ryttare ifrån Belgien.
Det gick väl sådär. Han pratar ju engelska så det ställde till en aning, då jag inte är världens bästa på det.
Men jag lärde mig ändå en massa saker som jag ska tänka på nu när jag tränar.
Fick även reda på att jag är starkare i höger hand när jag rider vilket gör att Kozca drar mer åt höger. 
Och det har inte ens jag kännt själv så, men nu ska jag försöka rida mera med vänster så att det blir lika.
 
Sedan så ska jag på SRK med Kozca på onsdag. ÅÅH nervös...
Ska rida för någon slags tränare som ska kolla hur vi rider osv, ifall att jag platsar i någon tävlingsgrupp eller inte... 
Hoppas bara att johanna kommer till skellefteå då så hon kan komma och hjälpa mig där borta.
Är gode nervös ändå. 
bild från träningen i lördags, den enda som går typ att visa...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0