Rid-abstinens

Det var ett tag sedan jag hade det, men jag har inte ridit på en vecka så det kliade i fingarna.

Har inte varit på skolan idag för jag hade en "vilodag" för att jag precis har blivit frisk.
Mådde fortfarande dåligt igår, så idag är väl dagen som jag blev frisk så jag stannade hemma idag.

Hade väl bara tänkt att ta det lugnt idag tills då jag skulle ta ut Kozca som var ett jävla monster..
Hade lovat mamma att jag skulle bara skritta. JO TJENA!!
Först utav allt vägrade hon gå framåt utav tänkte bara backa, tills jag rundade ett hus då kunde hon gå framåt.
Efter några bockningar och små stegringar och så var hon bara allmänt dryg.
Men tillslut gick hon förbi "de läskiga stället" som hon backade ifrån.
Vi galopperade sedan uppför en backe för att få henne att jobba lite.
Sedan när vi kom upp i skogen på Rackbergsvägen så låg de två små bensin dunkar i diket. 
Och då slog de bara om i hjärnan på henne... hon stog typ på bakbenen ibland och försökte göra en 180 och springa hemåt...
Sedan när vi hade bråkat lite så försöke hon att "fly" och få mig ur balans så hon kunde springa iväg.
Ja då hoppade hon ut i diket och tog bettet och försökte "skena"
Men det var bara det att Kozca fattade inte att diket var typ så djupt att hon gatt simma i snön för att ta sig framåt. 
Så jag fick tag i henne rätt snabbt...
Men hon drygade på rätt länge.
Ibland tror jag inte ens hon själv visste vad hon var rädd för.
Men tillslut om jag galopperade hemåt och sen tvär vände och galopperade tillbaka så komme jag förbi dunkarna...
Så jävla knasig hon är...
Vi har gått förbi dom där dunkarna 1000 gånger förut...

Jag var rätt så svettig och trött efter det där passet.
Men vi avslutade på banan lite, och hon är inne i en sån period just nu att hon är så jävla fin att rida.
På banan alltså.
Så avslappnad och mjuk, jag fastnar inte en enda gång i axlarna som jag brukar göra.

Har inte berättat att jag är för stark i höger arm och de gör att jag låser fast hela högersidan och får "kramp" och Kozca går höger ställd hela tiden. Och det är jätte svårt för mig att komma ur det där.
Men det har börjat kännas så mycket bättre nu, jag tror jag har börjat fatta hur jag ska rida kozca nu.
Hon känns mycket trevligare än vad jag upplevde förut!
förutom på uteritter.. ;)
Ska försöka få några nya bilder snart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0