fredag kväll

Ja, som häst tjej med 4 hästar på gården blir det inte så mycket till fritid.
Det är ju såklart roligt att hålla på med hästar, men när det blir att rida 1-4 hästar per dag måste man också se till att vila ifrån "hästlivet" ibland.
Dock så när jag är med mina "ickehästintresserade" vänner och ska ha en "hästfri" dag så kan jag hitta mig själv ändå med telefonen bläddrandes bland häst bloggar, eller då jag kommer på att jag sitter och babblar med mina vänner om hästar som att dom skulle vara intresserade.
 
Denna fredags kväll har jag då spenderat uppe på Kozcas rygg, igenom ett super bra ridpass.
Dör så fin hon var.
Ökningar = CHECK helt perfekt
Skänkelvikningar = CHECK mer än perfekta 


Något att träna på till nästa pass är ökninar i skritt, typ det lättaste klarar hon inte istället av.
Vill att hon ska länga på steget.
Men hon har ganska mycket gång så jag tror att det blir jobbigt för henne att länge på steget då.
Något jag verkligen klappade på henne för var skänkelvikningarna. DUKTIG! rak häst och friskt steg men kunde ändå ta stöd på tygel och hade inte huvet uppe i vädret.

Sedan har jag bara städat i stallet i kanske 2 timmar, johanna har än inte åkt ifrån umeå. SUCK.
Johannas syster Pernilla kommer också att åka med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0