Cosmopolitan

Cosmopolitan 2006 e: Camiell flamingo Z


Cosmo köpte jag hösten -13. Jag var först bara medryttare på honom då jag precis hade blivit av med min foderhäst, så i den stunden letade jag efter en ny häst att köpa. Jag ville såklart köpa Cosmo men ägaren ville inte sälja honom, så jag provred andra hästar istället. Jämnförde bara hästarna med Cosmo, men som tur var så efter ett tag fick jag ändå köpa honom. 

Cosmo var inte särkillt utbildad han kunde vänster galopp skritt och trav. Han förstog inte sidförande skänklar, inte höger galopp, det gick nästan inte göra något annat än att rida rakt framåt i skritt, trav eller vänster galopp. Han hade alltid vänster galopp, i båda varven.
Han låg ungefär på LD nivå i dressyren och hade aldrig blivit startad i varken hoppning eller dressyr.

För tillfället så ligger vi just nu ungefär på LA nivå i dressyren och LC (svajig LB) i hoppningen.

Cosmo har så mycket potential och vilja, han vill alltid göra rätt och sammarbeta. 

Mitt långsiktiga mål med honom är att starta LA/LA.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Lill grisen!! Gud vad jag saknar honom. Måste ta mig i kragen och komma och hälsa på honom. Hoppas hoven läker så ni får komma igång igen så jag får följa er karriär. Vi kanske kan planera in en dag sen när han läkt ihop så vi kan smita ut på en tur?? Han är verkligen saknad här hemma!! <3

2014-04-05 @ 00:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0