Tävlings debuten 22/2-14

Det var alltså min första lokala, och lika så Cosmos.

Det var en jätte rolig dag och det var så jäkla kul att Sandra följde med, tack verkligen♥
De gånger jag stressade upp mig så lugnade hon ner mig varje gång, hade nog inte klarat de utan hon!

Cosmo var riktigt jävla spänd, det var inte ens roligt när han spände till så regält. Det var som att allt vi hade tränat på så mycket var bortblåst och han blockerade mig, kunde inte lägga han som jag ville och han hade fel galopp som han vägrade att ändra... Det kändes inte roligt faktiskt. Sedan så ja, sista hindret i grunden var en kombination så han vägrade på B och jag flög av. Kul not. 
Eller jo, det var roligt efteråt att titta på filmen och ser att tränset flyger typ 4 meter upp i luften.. haha.. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur gammal är cosmo? skulle va kul om du skrev lite info om honom.
Sen tyckte inte det var jätte dåligt för att vara första tävling. Stog funktionär i våras på södra umeås ryttarförening och många som tävlat betydligt fler gånger red värre så :)

2014-02-23 @ 19:07:03
Postat av: Anonym

anser ändå att de gick jävligt bra faktiskt, dock kanske det skulle ha gått ännu lite bättre om du hade hunnit rida fram i tid, och haft någon vid hindren på framhoppningen som skrikit lite på dig.

tänk på att du hade många duktiga som hade kunnat hjälpa dig på plats.

2014-02-23 @ 22:53:41
Postat av: Sandra

Ni var så duktiga ida! Tänk att det är första tävlingen och han skötte sig så bra! Undra hur många hästar som skitit på sig tidigare och varit rädd för allt och inget och inte ens vill in på banan, man kunde tro att han har varit med betydligt fler gånger på tävling!

Och som svar till anonym ovan så hjälpte jag ida på framhoppningen och resten av tävlingen om du missade det i inlägget. Alla engagerade sig och hjälpte ida! Jag hjälpte inte till mer än nödvändigt, punkt slut.

du är bäst ida <33

2014-02-26 @ 11:03:28
URL: http://www.skellefteaekipage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0