Mycket och inget regn

Det har varit en låååång dag.. Är helt död.. Det förvånar mig dock att jag har hållit vaken så pass länge, kika bara på klockan??
Idag umgicks jag med Lina, hon kom hem till mig och fotade mig & Bella i skogen. Snacka om fina bilder! 
Vi la även upp några kvistar som vi skuttade över, Bella var helt tokig. Fick tusan i mig inte stopp på henne. Det filmades och man hör mig i tokgarv blandat med skräckblandad förtjusning.. Skräck då jag inte hade någon hjälm på mig & min häst sprang och bockade fort som tusan och förtjusningen behöver vi väl inte ens ta upp?!
Följde sedan Lina hem och käkade middag med henne, sedan blev det film mys med mamma och pappa när jag kom hem.

Mamma har varit till stan och lämnat in mina stövlar & min säkerhetsväst på lagning, båda dragkedjorna har pajjat. 
Mina stövlar pajjade på dressyrtävlingen för flera månader sedan om ni kom ihåg? Har alltså ridit i ridskor sedan dess (???) någon enstaka gång har jag lånat Sandras stövlar. Dragkedjan på säkerhetsvästen pajjade på kdrfs hopptävling i juni. Precis innan start så spriker hela dragkedjan upp.. Jag startade hur som helst inte eftersom Cosmo inte kändes fräsch i hovarna just då. (han hade blivit barfota dagen före)

Vädret har varit KAOS idag iallafall. I flera veckor så har vi haft stekande sol och 30 grader varmt. Inte så bra för oss som vill ha bra bete till våra hästar plus vill få slå lite gräs till vintern också. Allt gräs är i princip sönderbränt. 
Sen så idag så skulle äntligen (det är inte ofta man säger äntligen till regn) regnet komma... Men vad händer..?? Jo hela jävla Skellefteå kommun får regn, nästan översvämmning men här i Sidbergsliden aka solbergsliden får vi inte en enda skvätt med regn..?? Pågrund utav vårat berg vi har brevid oss som trycker ifrån molnen.. STÖRT
I piteå idag har det varit översvämning så folk har simmat på gatorna, STÖRT!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0