Dressyr debut

Idag var första dressyrtävlingen för både mig och Cosmo, varken jag eller han har aldrig ens ridit innanför dressyrstaket... Haha, lite knepigt då jag inte kan bokstäverna och sådär men det gick! Inte dåligt heller utan det gick riktigt bra!

Red först en LC:1 som var en Clearround, alla över 57% får rosett.. Tror ni vi fick någon rosett?? Det var faktiskt så att vi red ihop 59% men så råkade jag göra halten vid X då den tydligen skulle vara vid G såååå 2poängs avdrag... 57.407% rosett ändå, hihi!
Är riktigt nöjd med procenten då vi gjorde super många missar, som fel galopp i vänstervarv och så var vi nära på att hoppa över staketet och någongång sparkade han till det... Så fina procent fick vi trots missarna.

Andra starten var en LB:2, riktigt bra känsla! Fick dock en blackout mitt i programet, men jag andades och så kom allting tillbaka igen. Så ingen felridning! Nått att träna på är volterna, han flyter gärna iväg och där tappade vi mycket poäng. 
Ny dommare denna gång, 57.000% kammade jag ihop vilket jag inte är nöjd med då denna ritt kändes såååå mycket bättre än den tidigare. Men men, nöjd över Cosmo hur som helst. 

Dressyrtävla är något jag och Cosmo absolut kommer att fortsätta med, det var nästan roligare än hoppning. 
Har som jag sagt förut så himla sjuka problem med min nervositet när jag tävlar, negativ nervositet.. Spänner mig så mycket att jag får blackouter och så blir Cosmo så sjukt nerövs då jag spänner mig. Eftersom att jag aldrig spänner mig på träning så är det nog konstigt för honom när man kommer till en ny plats och så sitter även piloten där uppe och är CP nervös... 
Men idag gick det sååååå bra, och jag är så stolt över mig själv att jag släppte nervositeten helt och det var roligt att tävla som jag faktiskt aldrig tyckt förut. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0