ja lev

Min dialekt har jag definitivt tagit med mig ner till skåne, och den verkar vara populär att skratta och påpeka på ett roligt sätt eller ah, ibland kan det vara jobbigt ifall det verkligen är något jag få fram och det enda som folk lägger märke till är hur jag uttar orden och meningarna.
Deras dialket där emot har jag vant mig med, ibland kan det vara roligt för mig också att påpeka hur dom uttalar sina ord men jag har ingen att skratta med om ni förstår hur jag menar. ;)
 
Ni har inte hört så mycket ifrån mig på länge, men detta är faktiskt den första kvällen jag är hemma själv i mitt rum med lite fritid. 
Har sovit borta, har haft vänner här och det har antigen blivit sena kvällar eller så har jag somnat direkt jag kommit mig fram till en säng.

Cosmo mår bra, perfekt skulle jag inte alls vilja säga men det funkar. Även om han står på en fet anläggning skulle jag inte kalla det för ett lyxliv, inte för honom i överhuvudtaget. Han står ute i hagen max 8 timmar (8-15-16) och så står han inne i boxen i 16 timmar.... FATTAR NI HUR MYCKET DET ÄR.. Jag blir arg, men mest ledsen för Cossis skull. Det är helt sjukt många timmar, och jag personligen kallar det plågeri. 
Men det finns inget jag kan göra åt det, blir det så att skolan ordnar sig en lösdrift så finns det inte en chans att han får stå kvar i sin box. Vad det än skulle kosta.
 
Jag trodde att Cosmo skulle vara jätte orolig nu när jag flyttade ner honom hit och han skulle få stå i en box (han är ju inte så van det som ni kanske förstått) men han är helt ärligt lite död i humöret.. Han är jätte glad när jag rider honom, då går han lite nuts. Men han är neutral i hagen (som han aldrig brukar vara, han brukar busa som en tok) och han står mest bara i boxen och tråkar tycker jag. 
Han är svullen i ena benet fram och tillbaka, han har med handen på mitt hjärta ALDRIG varit svullen förut, inte ens när han skar upp hela hoven. Men nu när jag ställer honom på box så är han svullen fram och tillbaka på lite olika ställen på ett bakben. Direkt han går ut i hagen/rider så går det bort på direkten.
Önskar över hela mitt hjärta att de bygger en lösdrift.

Det händer inte så mycket mer för mig än långa dagar i stallet, jag längtar hem galet mycket och jag ser så mycket fram emot att komma hem på höstlovet och ha 2 praktik veckor uppe i norrland. Goshh alltså.
Ska njuta varenda minut/sekund.
Bella, fyfaaaan vad jag saknar henne. DÖRRRRRR så jävla mycket inombors. 
 

Kommentarer
Postat av: mona

Tråkigt att han blive så svullen :(
De kan va tufft å flytta å speciellt så långt som du for, men du fixanä ska du se! Kram på dej!

2014-09-06 @ 06:49:44
URL: http://periodarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0